Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Питат министър Нанков за състоянието на тунел "Кривия" на Е-79
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 16:54 / 30.04.2018Коментари (0)1255
© Blagoevgrad24.bg
Народните представители от ПП ГЕРБ Даниела Савеклиева, Александър Мацурев, Георги Динев, д-р Емил Тончев и Стефан Апостолов с въпрос към Министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков относно привеждането на тунел "Кривия“ в добро експлотационно състояние. Известно е, че по направлението за и от Гърция преминават множество автомобили и тежкотоварни превозни средства, а интензивността на движение е изключително висока. Състоянието на тунела не е добро, по облицовката му има обилни течове, на места има пропадане на тротоарния блок и асфалтовата настилка. Освен това светофарната уредба и осветителните тела са остарели и силно износени. Народните представители поискаха от министър Николай Нанков да им предостави информация какви действие са предприели МРРБ и Агенция "Пътна инфраструктура“ за привеждане на тунела в добро експлотационно състояние и осигуряване на безопасно движение.

В свой отговор министър Николай Нанков отговори:

Дължината на тунел "Кривия" при км 388+897 на път I-1 /E-79/ "Видин – Кулата" е 343 м. Движението в него се осъществява двупосочно в едно платно с две ленти за движение. Габарит на тунела: платно за движение 8,50 м и два тротоара по 1,0 м.

През 2017 г. бе назначена междуведомствена комисия с представители от Агенция "Пътна инфраструктура", Института по пътища и мостове, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на вътрешните работи, експерти от Университета за архитектура, строителство и геодезия и други, която да направи проверка на състоянието на тунелите по републиканските пътища, включително и на състоянието на тунел "Кривия".

Комисията е констатирала редица дефекти и повреди по съоръжението, както например надлъжна пукнатина в петите на свода, чиято ширина варира; по облицовката на тунела има обилни течове, силно изразени в дясната страна; на около 120 м от портала страна Благоевград се наблюдават силни течове и "издуване" на облицовката в областта на петите на свода; има следи от задиране по облицовката от преминаващи тежкотоварни МПС; наблюдава се пропадане на тротоарния блок и асфалтовата настилка; констатирана е начална корозия по елементите на носещата стоманена конструкция по цялото протежение на съоръжението и др.

Комисията е предложила краткосрочни и дългосрочни мероприятия за подобряване експлоатационното състояние на тунела. Агенция "Пътна инфраструктура" предприе съответните действия за изпълнение на мерките.

Въведена е своевременно нова организация на движението за намаляване скоростта на движение на МПС, преминаващи през тунела.

Проведена е процедура за възлагане на обществена поръчка и е подписан договор с изпълнител на проучвателно-проектантски работи и строителство /инженеринг/ с Обединение "Геопът Тунел Кривия" с партньори: "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД, на стойност 3 212 721,60 лв. с ДДС.

Проведена е процедура за възлагане на обществена поръчка и е подписан договор за консултантска услуга – строителен надзор с "Пътконсулт 2000" ЕООД на стойност 54 720,00 лв. с ДДС.

Общият срок за изпълнение на поръчката (проектиране и строителство) е 420 (четиристотин и двадесет) календарни дни, от които 120 (сто и двадесет) календарни дни за изпълнение на проектирането и 300 (триста) календарни дни за изпълнение на строително-монтажните работи. Обектът е включен в програма "Основен ремонт" на АПИ за 2018 г. и средствата са осигурени от бюджета на агенцията.

Проучвателно-проектантските работи стартираха на 11.04.2018 г., като е предвидено проучвателните дейности да бъдат извършвани в тъмната част на денонощието – от 22 ч. до 5 ч. сутринта, за да не се затруднява интензивният трафик през Кресненското дефиле и за осигуряване на безопасност на движение на шофьорите и на работещите екипи.

Съгласно заданието за проектиране следва при изработването на техническия проект за ремонта да се спазват изискванията на всички законови и подзаконови нормативни актове в тази област, включително и на Наредба № 1 от 04.04.2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунелите по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България. При разработването на проекта за ремонт на тунела ще се потърси възможност за привеждане на динамичния габарит на съоръжението и ще се извърши реконструкция на пътното платно в съответствие с нормативните изисквания. Проектът за ремонт на тунела трябва да бъде насочен към дълготрайността на всички елементи на конструкцията.

Целта на проекта е подобряване на технико-експлоатационното състояние на тунела и пътното платно в участъка на съоръжението и осигуряване на безопасни условия за движение.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Лято 2024
Бум на коклюш в България
Световна черна хроника
Поскъпване на хранителните продукти
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: